Lov kaprů pod břehem

Po dlouhé době jsem upustil od dalekého nahazování a vydal jsem se najít a chytit nějaké kapry v blízkosti břehu.

Celá tato akce se uskutečnila na zatopeném lomu, kde jsem týden před odjezdem s pomocí markerového splávku, olůvka a polarizačních brýlí hledal nejideálnější místo, kde tuto celou výpravu spáchat a úspěšně odchytit nějakou rybu.

Nakonec jsem se rozhodl pro lov pod větvemi vrby cca 10 metrů od břehu. Pod ní se nachází hrana, kdy to padá z hloubky 2,2 metru na 5,5 – 6 metrů.

Za mě ideální, dno pod hranou bylo téměř rovné, skalnaté, poseté škebličkami. Proto jsem se rozhodl vsadit na masovou příchuť boilie Red Crab v 28 mm Hard provedení, kdy jsem krmil pouze cca 15-ti kuličkami bodově nad montáž. Pod háček jsem pak nastražil 20 mm kuličku Red Crab balanced, kterou jsem ořízl a přidal malý kousek plovky – na panáčka.

Návazec ze ztužené šňůrky s háčkem Curv Shank XX mi zaručí, že se háček jen tak rychle neotupí a mám tak co největší šanci na úspěch.

K vodě přijíždím až v pátek pozdě odpoledne a tak než vše rozbalím, je skoro večer. Naštěstí jsem neměl práci s hledáním míst, jelikož jak už jsem psal, týden před odjezdem jsem si vše důkladně zmapoval a díky tomu jsem ušetřil cenný čas, který mohu využít k lovu.

Jeden prut tedy nahazuji pod větve vrby a druhý nakonec přeci jen plánuju dát na 125 metrů vzdálenou mělčinu – zatopený ostrov, který se nachází kousek od druhého břehu. Při náhozu se mi však zlomil prut ve spoji a tak mi nezbývalo nic jiného, než lovit jen na jeden.

Na chytání to asi nic moc nezměnilo, protože jsem největší produktivitu co se týče záběrů čekal právě pod břehem, spíš mě mrzela ztráta věci, na kterou jsem se mohl vždy spolehnout, ale jak se říká „nic nevydrží věčně“.

Večer i noc je klidná, a tak se radši věnuji přípravě návazců, ať mám něco do zásoby. Druhý den ráno posílám prut s úderem čtvrté ranní opět do akce. K montáži přihazuju jen hrstku kuliček a jdu si ještě na chvíli lehnout. Kolem osmé mi zabírá první menší lysec kolem 3 kg.

„I když to nebyla velká ryba, vnímám to jako dobré znamení.“

Konečně se v krmném místě začíná něco dít. Mé slova v poledne potvrzuje velmi opatrný záběr. Nejdříve mi to 2x píplo, poté se jen začala přihýbat špička až to vzal do pomalé jízdy.

Souboj trvající odhadem 20 – 25 minut jsem nakonec vyhrál. Velkou výhodou pro rybu bylo, že se hned pod břehem nachází veliká hloubka a pro mě tedy nebylo vůbec jednoduché rybu vypumpovat k hladině. Do poslední chvíle jsem ani moc nevěděl, co vlastně táhnu.

V síťce podběráku nakonec končí druhý největší kapr lysec tohoto malebného revíru. Mohutná, široká, silná ryba s velkými šupinami na ocase. Nevěděl jsem ani co říct. Kapra jsem z fotek od kamarádů hned poznal a tak mi bylo velkou ctí, že i já měl tu čest si tuhle rybu potěžkat.

Asi deset minut potom co rybu pouštím dostávám znovu jízdu. Tentokrát se však jedná o deset kilo těžkého koženáče, kterého jsem ulovil asi měsíc zpátky 200 metrů odsud. „Vlastně to byla moje první ryba přes deset kilo z tohoto revíru, co se mi podařilo ulovit.“

Do půlnoci je už klid. Poslední ráno jsem si lehce přispal, a tak nahazuju až okolo páté. Opět jsem nad montáž přihodil cca 20 tvrdých koulí a čekal, co se bude dít. Po 7-mé ranní se mi ohýbá špička až k hladině a dostávám brutální jízdu.

Rybu jsem po zvednutí prutu nemohl ještě cca 100 metrů ubrzdit a tak jsem měl co dělat, abych ji dostal zpátky ke břehu. Nakonec po asi 50-ti minutách, jsem rybu podebral cca 80 metrů od místa, kde mi zabrala.

Když rybu pokládám do podložky, nevěřím vlastním očím. Největší Kapr – Lysec co se ve zdejších vodách prohání……. Neskutečná výprava….

Stavba ryby je opravdu úchvatná. Veliká ocasní ploutev, tmavá obrovská hlava a mohutné tělo dělají z této ryby opravdového krále tohoto revíru.

Už jen jako třešničku na dortu jsem ulovil do oběda ještě 3 kapry s váhou do 10 kg.

Bilance – 1 zlomený prut, 2 největší lysci této vody. A abych se mezitím nenudil, podívala se na břeh i ta klasická sorta ryb kolem 10 kg.

Bylo to opravdu super. I přes krátký čas a okolnosti všechno klaplo jak mělo a já si tak mohl užít další super chytačku na srdcové vodě.

Děkuju 🙏

S dalším vyprávěním již brzy🙌

Váš Michal🐳

Další příspěvky:

Kaprařina mýma očima, aneb výprava na pískovnu

Kapři ze zátoky, aneb lov ve vázkách

Lov kaprů na rozvodněném Labi

Buďte první kdo přidá komentář

Napište komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.