Kaprařina mýma očima, aneb výprava na pískovnu

kapr

Zdravím Vás čtenáři. V tomto článku bych chtěl shrnout mou týdenní letní výpravu, kterou jsem podnikl na svazové pískovně v Královéhradeckém kraji.

Byla to má první delší výprava, na kterou jsem se vydal sám. K vodě jsem přijel až ve večerních hodinách téměř po tmě.

Montáže posílám do vody až ve 22:00. Nemá cenu dělat žádný masivní zákrm. Popadnul jsem tedy kobru a hrábnul do pytle pro hrst kuliček s příchutí jahoda.

Tichý večer, já a mé pruty. V tom se začíná azuro pěkně zatahovat. Zvedá se vítr a přicházejí blesky s deštěm.

Jen nehnutě sedím na lehátku a pozoruji přírodní podívanou. V tom se mi hlásí můj příposlech. Prut se ohýbá, brzda cvaká. Na konci bez debat visí první kapr výpravy.

kapr

Nádherný šupináč, ne nijak velký, ale je první a to se počítá. Nemá víc než 10 kg, rychle dělám pár památečních fotek než zase zmizí v hlubinách pískovny.

Déšť přestal, vítr zeslábnul a ryby se daly do pohybu. Další záběry to jen potvrzují. Amur kolem 70 cm a po sléze vysoký koženáč stejné váhové kategorie jako kapr první.

Hodiny ukazují půlnoc, stahuji pruty a ještě trochu dokrmuji. Ale teď je čas jít spát.

Reklama:

nakládaný tygří ořech
Nakládaný tygří ořech XXL od TB Baits

Zpívající ptáci, hladina jako zrcadlo a absolutní ticho, do takového rána se právě probouzím. Ani nemám potřebu nahazovat, jen pozoruji probouzející se přírodu. Nakonec přeci jen vstávám, chystám krmení a nahazuji.

S kávou v ruce si užívám ranní chládek a připravuju si i něco dobrého pro sebe. Celý den přichází záběry od amurů, už je ani nepočítám, možná 15-20 ks.

amur

Až se setměním se mi bobina lepí až k prutu a z cívky se vytáčí metry vlasce. Parádní souboj a na konci divoký lysec.

Další ráno a s ním 3. den výpravy. Dnes zamnou přijíždí kamarád Honza, který mě zásobuje jídlem a elektřinou.

Spolu si užíváme parný sluneční den. Záběry se dostavují jen zřídka a to jen od menších amurů.

Až v podvečer se mi konečně daří zdolat kapra. Máme z něj radost a věříme v silný večer. Opak je pravdou. Po tmě jsme neměli ani náznak toho, že by ryby o naše nástrahy vůbec stály.

A v tomto duchu pokračuje i další den. A tak Vám představím krmení a montáže, pro které jsem se tuto výpravu rozhodnul.

K masivnímu zákrmu používám mix boilie strawberry a peach and liver. To také nastražuji v kombinaci s tygřím ořechem i pod háček. Samotnou prezentaci nástrah přenechávám na návazci D-rig. Není to nic složitého a přesto perfektně účinné.

šupináč

V poledne když zrovna obědvám se mi rozjíždí oba pruty najednou. Říkám si že to je hodně špatné, vzhledem k tomu že jsem zde sám.

Průběžně zdolávám na oba pruty. Na první podebírám amura, kterého v rychlosti pouštím a soustředím se na druhý prut s evidentně větší rybou.

Souboj trvající přes 20 minut nakonec vyhrávám. Konečně lepší ryba. Vysoký, široký lysec. A zároveň můžu říct zpětně, nejtěžší ryba výpravy.

Fotogalerie k článku:

V podvečer zdolávám ještě menšího kapříka kolem 6 kg a až do půlnoci podebírám jen samé amury.

Kontakt s kaprem přichází opět až další den v poledne. Je to zase lysec – vysoká ryba s neskutečným potenciálem. Do setmění zdolávám další 2 kapříky kolem 60 cm a několik amurů, ti nepřestávájí brát ani za tmy.

Aniž bych se nadál, tak se výprava pomalu chýlí ke konci. Je tady předposlední den. Již od rána se snažím lovit aktivně a častěji dokrmovat. Konečně se dostávám na trochu lepší velikost amurů a občas se spletl i nějaký menší kapřík.

Večer je opět klidný, ryby se ani neukazují, ale mě to nevadí. Nasávám atmosféru posledního večera na této krásné malé vodě. To co jsem zde prožil v posledním týdnu, už mi nikdo nevezme.

Tato výprava však nekončí cestou domů, právě naopak. Přejíždím na další vodu čímž jsem odstartoval mou 30 denní výpravu za sazovými poklady.

Nezbývá tedy už nic jiného než zbalit věci a vydat se vstříc novým výzvám. O tom ale zase jindy………

Sledujte další Michalovy články a jeho sociální sítě:

Instagram: michal_kocian_tbbaits

Youtube:

Buďte první kdo přidá komentář

Napište komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.