Víkend na sádrovně

stojan

Už mi dlouho chyběli večery, kdy jsme všichni společně chytávali a posedávali u grilu a čekali, kdy se rozjede jeden z našich prutů. Tyto kouzelné večery s přáteli, nenahradí nic na světě, jen už snad sdílená radost z našich úlovků.

V 1. půlce března tohoto roku, jsem se vydal na krátkou víkendovou výpravu k zatopenému sádrovcovému lomu na druhém kraji města.

K této vodě mě to nikdo netáhlo z důvodu, že kolem břehů se prochází mnoho lidí a jezdí plno cyklistů, kteří se vám neustále pohybují kolem věcí a za bivakem. V neposlední řadě pak velmi obtížný lov zdejších, až nepochopitelně mazaných ryb.

Příprava

Beru moji osvědčenou sestavu jako vždy – pruty Fox Eos pro 12 ft 3 lbs a jako navijáky jsem si vzal Okumy 8K s vlascem o průměru 0,30 mm. Na konec kmenového vlasce jsem navázal ujímaný vlasec o průměru 0,33 – 0,57 mm, protože se zde nachází mnoho hran posetých škebličkami.

Chod rig s háčkem wide gape velikosti 5, se mi zdál jako adekvátní vůči podmínkám. Na konec návazce jsem navlékl ještě antitangle a je kompletní.

Jako nástrahu jsem zvolil osvědčené pop up, které funguje všude – RED CRAB🦀🦀. Krmení jako takové jsem nepoužíval, jen jsem k montáži vždy přidal malé PVA s půleným boiliem totožné příchuti ve 24 mm verzi.

Pátek (příjezd k vodě)

K vodě přijíždím kolem čtvrté hodiny odpolední. Nejprve si místo prohazuji deeperem a klipuji oba pruty na 40 – ti metrech. Když už jsou obě montáže ve vodě, přichází řada na brolly a celé zázemí.

kaprařina

Kolem 18 hodiny je vše postaveno a já si vychutnávám můj první hrnek čaje. Večer, když už je tma si krátím čas stříháním videí a upravováním fotek.

Ve 22:00 stahuji obě mé montáže opět na břeh. Ještě si v rychlosti chystám návazce na ráno, než zalezu do tepla spacáku.

Když otevírám internet zjišťuji, že meteorologové vydali výstrahu před silným větrem, který může dosahovat rychlosti orkánu. Radost jsem z toho neměl, ale šel jsem spát, to jsem však ještě netušil, že mě v noci čeká boj o všechno….

nához

Sobota

O půl 1 ráno mě budí šílená vichřice. Vylézam a přivazuji deštník na všech stranách provazy, které mi zvýší šanci na to, že nepřijdu o střechu nad hlavou.

Celou noc držím deštník za bočnice a hlavní nosnou tyč aby neodletěl i s mými věcmi. Až s úderem 6 hodiny ranní vítr polevuje a já nahazuji.

Když mám konečně nahozeno, jdu si po zcela vyčerpávající noci konečně dopřát, alespoň trochu spánku.

Probouzím se kolem 11 hodiny a jdu přehodit montáže.

Jelikož jsem doposud neměl kontakt s rybou, tak jsem si vytipoval pomocí sonaru novou hranu v 12 – ti metrech hloubky, kde jsem položil jednu z mých montáží.

Když je vše nachystané a přezbrojené, dělám si oběd. Po obědě si lehám do spacáku, ale vzápětí přichází konečně záběr.

úlovek

Když prut zvedám, je mi jasné, že se nejedná o nic velkého, ale z tohoto revíru je každá ryba velmi cenná a vydřená. Nic tu není zadarmo. V podběráku končí odhadem 3 kg těžký, nádherně stavěný lysec.

Rychlá fotka a šup s ním zpátky. Změna strategie přinesla hned výsledek. Někdy je to třeba zkoušet a kombinovat, přeci jen na pořekadle,, změna místa, ryba jistá “ něco bude.

Večer ještě přehazuji obě mé montáže, ale záběr se už nedostavil. S úderem 22 hodiny stahuji mé montáže opět na břeh a jdu spát.

Neděle (poslední den)

Ráno se probouzím do nepříjemné zimy. Teploměr ukazuje -8°C. I přes to, že se mi ze spacáku vůbec nechce, dávám tomu ještě šanci. S přicházející 5 hodinou ranní, nahazuji mé montáže zpět na bojiště

Když mám konečně nahozeno, tak se zavrtávám celý promrzlí do spacáku, jen dávám vařit vodu na čaj, čímž jsem si vytopil trochu v brollíčku.

Montáže přehazuji po obědě, tentokrát už naposled. Slunce svítí, tak mi alespoň uschly všechny věci a můžu vše zase zabalit. S přicházejícím večerem stahuji a balím i pruty. Je čas vyrazit zase domů!

Závěr

Někdy není od věci si odpustit komfort a pohodlí. Čas strávený u vody byl,je a vždycky bude tím nejlépe stráveným časem, minimálně alespoň pro mě. I když se nepodaří nachytat šílené monstra, tak je důležité si to užít na plné čáře. Rybaření není přece jen o úlovcích a rybách, ale taky o přírodě a pohodovém tichu, relaxu a pohody.

Mějte se fajn, od vody vás zdraví Michal Kocian 👊👋🙋‍♂️

Čtěte také:

Buďte první kdo přidá komentář

Napište komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.