24 hodin na klubovce

kapr

Začátkem dubna, jsem se vydal spolu s přáteli na klubovou vodu. Teplota vody přesahovala 8°C, proto jsem se rozhodl, jako nástrahu použít pop up boilie, které je svou výraznou barvou a vůní velmi atraktivní.

Tento lov byl celý, jen vlastně o setkání s přáteli. Chytat jsme začali v 9 hodin ráno a rovněž jsme tak skončili druhý den, tudíž lov trval 24 hodin s výhodou lovu non – stop.

Příprava na výpravu

Jelikož se chytá z odhozu, na konce mých kmenových vlasců, jsem namotal šokovou šňůru zakončenou metrem olověné šňůry, abych nepoškodil rybu při zdolávání. Olova s gramáží 90 g a k tomu fluorocarbonový návazec s háčkem curved shank velikosti 4.

Co se týče prutů, volil jsem mé oblíbené eosy od Foxe v 3 lbs verzi a 12 ft délce. Navijáky pak Okuma 8k s kmenovým vlascem 0,30 mm.

Krmení jsem udělal z celého, půleného a čtvrceného boilie strawberry od TB baits a pro zatraktivnění, jsem ho ještě pořádně zalil sweet boosterem.

Nástraha byla jasná – již zmiňované pop up boilie s příchutí pineapple & banana a citrus & black pepper. Nejlepší na těchto pop up nastrahách je, že jsou už předem zalité v esenci a zakápnuté sladidlem NHDC.

Konečně jsme u vody

Konečně dorážím k vodě. Vodní plocha byla velmi rozlehlá a proto jsem se rozhodl pro chytání na 90 – ti metrech, kde také klipuju své vlasce pomocí distančních tyčí.

Krmím spombem a ještě trochu po sléze kobrou, abych vytvořil, jakousi kapří stezku, až k mým nástrahám.

PVA návazec

Když mám konečně nahozeno a nakrmeno, přichází řada na zázemí. Jelikož zde budu jen jednu noc, místo bivaku jsem zvolil brolly, které mám postavené za minutu. Ještě lehátko se spacákem a stoleček na návazce a příposlech.

Sotva co dostavím zázemí začíná pršet. Když déšť konečně ustál, dostávám záběr v podobě ,,padáku „.

Po chvilce se u břehu ukazuje malej kapřík kolem 3 – 4 kg. Rychle nahazuji zpět a trochu dokrmuji.

Na oběd si dáváme skvělý gulášek s chlebem na posilnění. Po obědě jsem se chtěl natáhnout, jenže sotva co jsem vlezl do spacáku, dostávám jízdu.

kapr

Po záseku ryba míří k pilíři mostu, který se táhne skrz celý revír. Nezbývá mi už nic jiného, než zatáhnout brzdu na tvrdo a doufat, že moje vybavení tento tah udrží.

A daří se! Ryba konečně změnila směr a já začal zdolávat. Po 15 – ti minutách v podběráku končí ryba, sice menší, ale svým soubojem to vynahradila.

Večer si opékáme špekáčky a doufáme, že se to v noci rozjede. Noc se blíží, tak zase dokrmuji. Po 23 hodině dostává kamarád záběr, to co vyselo na konci z nás však nikdo nečekal.

Nádherný sumeček kolem 60 cm….S úderem půlnoci jdu konečně spát.

V 01:30 mě z neklidného spánku budí záběr. Rozespalý zasekávám a než se vzpamatuju, ryba už je u podběráku. Boj se zdá být u konce, když v tu kapr začne řádit, jak černá ruka.

Nejdříve mi zamotal druhý prut, poté zamotal prut i kamarádovi, který mi pomohl kapra podebrat. Odhadem se jednalo o rybu s váhou kolem 6 kg. Bez fotky ho vracím vodě natěšený, až zase ulehnu.

O hodinu později mě budí záběr od kamaráda, kterého však příposlech nevzbudil a proto jdu do akce za něj!

Nejedná se však o nijak velkou rybu, maximálně 4 kg..

Nad ránem, konkrétně 04:30 mě budí opět záběr na můj prut. Tentokrát se už jedná o jízdu. Po záseku ryba míří na druhou stranu k jednomu z pilířů. Po tmě a bez čelovky, která mi zapadla kdesi za spacák, zdolávám a marně se snažím rybu otočit.

kapr z klubovky, noční foto

Když ryba dorazí k pilíři, tak místo toho, jak jsem čekal, že urve montáž se kapr otočil a mířil si to ke mě.

Nebýt tohoto rozhodnutí ryby, která mi vysela kdesi na konci prutu, bych byl naprosto bezmocný.

Na podběrák navádím rybu přes 8 kg, jedná se však o šupinatého dlouhána, který svou stavbou a hlavně svým ,,kormidlem“, se mnou sváděl neskutečný souboj jako ryba, která je většinou mnohem větší. Jedna fotka na samospoušť a kapr plave zase domů.

S úsvitem si vychutnávám čaj a hltám nádheru přírody, která tu je všude kolem. Teď už jen vše umýt a sbalit. Je totiž čas, vyrazit směr DOMOV.

Závěr

Závěrem bych rád řekl, že někdy nezáleží na velikosti ryb. S nadšením jsem si vychutnával ty neskutečné souboje, které se mnou domorodí kapři sváděli.

Super pokec s přáteli spojen s rybařením, je jedna z věcí, která mě v životě kapraře nejvíc naplňuje.

Všem přeji hezké chvíle u vody a mnoho krásných zážitků, o kterých si třeba budeme mít jednou šanci povyprávět.

Mějte se fajn, od vody vás zdraví Michal Kocian.👌🙌

Čtěte také:

2 Comments

Napište komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.