Krátké podzimní vycházky

podzimní vycházky

Podzim je období ráje všech kaprařů. Ryby se začínají futrovat na zimu a u vody bývá větší klid. Proto je tato část roku oblíbena mnoha rybáři. I já neváhám a vždy jak je to možné, vyrazím alespoň na pár hodin k místní svazové štěrkovně, která svou rozlohou přesahuje 100 hektarů. Naskytla se mi příležitost vyrazit na víkend k vodě a proto jsem ji bez váhání využil.

Něco málo k přípravě

Vždy si beru jen nejnutnější vybavení, protože na mé oblíbené lovné místo to je od auta přes 1 km. Tomuto lovu jsem musel přizpůsobit i krmení, aby bylo co nejvíce atraktivní a já dokázal zaujmout rybu i za krátký čas.

Proto vždy sahám po ekonomických kuličkách TB baits. V tomto období jsem chytal na 2 příchutě a těmi jsou Strawberry a Monster Crab. Někdy ho ještě zatraktivním tak, že ho zaliju boosterem totožné příchutě nebo přidám tekutou potravu.

Na dně tohoto revíru se nachází plno ostrých škebliček, které vám přeříznou vlasec během zlomku vteřiny. Proto volím silnější sestavu, která se skládá z ujímaného vlasce o délce 15 – ti metrů o průměru 0,33 – 0,57 mm. Materiál na návazec jsem zvolil fluorocarbon o síle 30 lbs, háček velikosti 4 a převlek proti zamotání.

Příjezd k vodě

K vodě přijíždím kolem 6 hodiny odpolední, za chvíli se stmívá a proto není času nazbyt.

Pro tuto výpravu jsem zvolil již zmiňované boilie s příchutí strawberry.🍓 Rychle připínám návazce a nahazuji oba pruty na hranici 100 metrů. Také provádím základní zákrm o množství 5 – ti raket.

Při stavění zázemí dostávám záběr, ale po záseku už ryba na háčku nebyla. Na tomto revíru je kolem břehu dost mělko a proto není výjimkou, že ryba montáž v mělké vodě přetrhne o kameny.

Tento problém má tady jediné řešení a to to, že v prsačkách vlezu do vody za rybou klidně i 10 metrů od břehu.

lysec

Se setměním přichází druhý záběr a já rybu konečně zasekávám. Po asi 10 minutách zdolávání ryba zajíždí do vázky, ale daří se mi ji za krátkou chvíli vyprostit. Už je úplná tma a já rybu konečně navádím na podběrák. Velké překvapení pro mě bylo, že se nejednalo o kapra nýbrž o 8 kg amura. S rybou dělám rychlou fotku, než ji pouštím zase zpátky.

Další den ráno jsem si plně užíval východ slunce, i když se to od večera ani nehlo. Opět jsem trochu nakrmil a čekal, co se bude dít.

Po obědě jsem si udělal nové návazce, jelikož ty předchozí byly narušené o škebličky a nachystal zase krmení na pomalu přicházející večer.

V 7 hodin večer přehazuji obě montáže, tentokrát s novými návazci, ať je vše na večer připravené. Teď už jen po parném dni usedám zcela vyčerpaný do mého křesla a užívám si osvěžující chládek.

kapr

Netrvá dlouho a kolem 21 hodiny dostávám pomalinkou jízdu. Ihned zasekávám, oblékám si brodící kalhoty a mířím do vody rychle za rybou.

Po 10 minutách zdolávání, navádím do podběráku prvního kapra téhle výpravy. Není nijak extra velký, navážil jsem mu lehce přes 7 kg. Následuje rychlá fotečka do archívu a šup s ním zpátky…

Mám radost, že se mi opět podařila ryba, jenže netrvá dlouho a přichází další! Rychle zvedám prut a opět musím do vody za rybou. Souboj trval sotva 2 minuty a ryba zajíždí někam do vázky.

Po asi 5 minutách zoufalého zkoušení rybu vyprostit se mi to díky bohu podařilo a mohl jsem zase zdolávat. Souboj trval až do samého konce a já podebírám nádherného ne o moc většího lysce.

Ráno stávám s východem slunce, nahazuji pruty a užívám si mé poslední ráno výpravy. Tyhle chvíle miluju, ale zároveň je vždy poslední ráno nálada pod psa. Nemám rád odjezdy z ryb zase domů.

podzimní kapr

Dopoledne naposledy krmím a jdu si uvařit polívku. Po obědě už jen vše sbalit a je čas jet zase zpět domů.

Závěr

Tato výprava se mi podařila dle mých představ. Podařilo se mi chytit nádherného amura a dva odrostlejší kapry.

Nebylo to o těch největších rybách a nebylo jednoduché docílit záběru, což se mi nakonec podařilo.

Mějte se fajn, z ryb vás zdraví Michal Kocian:)

Čtěte také:

Buďte první kdo přidá komentář

Napište komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.