Putovní pohár KMR FISCH Adošov 2023

amur Adošov 2023

I když jsem především sportovní rybář, zajedu občas na nějaké kaprařské závody. Letos se konal po loňském nultém ročníku, první ročník putovního poháru KMR FISCH na Adošově. Jelikož se mi naskytla opět příležitost se závodů zúčastnit, neváhal jsem a příležitosti využil.

Termín byl stanoven na 1.5. – 7.5. 2023. Jelikož se jedná o měsíc, kdy se ryby po zimě začínají zase krmit, přizpůsobil jsem tomu strategii lovu a krmení.

Chytá se na 6 prutů nonstop a může se vyvážet. Proto si můžeme dovolit experimentovat, aby jsme přišli na to, co rybám zrovna zachutná.

Krmení se skládalo z mého osvědčeného ekonomického boilie strawberry 24 mm a partiklu. Jak jsem již psal v minulých článcích, k jarnímu rybolovu pro mě neodmyslitelně patří i boostery, na ještě větší zatraktivnění. Celé krmení pak ještě zasypu směsí drceného boilie a aktiv proteinu.

kapr

Příjezd, losování a přesun na lovné místa (pondělí)

V 7:30 přijíždíme k vodě. V 8:00 probíhá prezentace, v 9:00 pak losování pořadí losování a losování sektorů.

Každý jsme měli možnost losovat 2x, háček byl v tom, že pokud se někdo rozhodl losovat po druhé, nemohl si vybrat los první – ,,taková náhlá smrt“.

Náš los dopadl úplně stejně jako minulý rok, vytáhnul jsem sektor č. 3. V tu chvíli jsem se nemohl rozhodnout zda nepůjdu raději do druhého pokus a ,,náhlé smrti „. Loni na podzim jsme totiž docela pěkně vyhořeli, i když je pravda že místo to špatné není, nevýhoda je však veliká, nachází se uprostřed revíru a byly by jsme zavření ze všech stran. Přesto jsem se nakonec rozhodl si lovné místo ponechat.

Přejezd na lovná místa

V 10:00 jsme na lovných místech. Zbývají přesně 2 hodiny do startu závodu. V první řadě chystáme pruty, krmení a člun, abych mohl hned ve 12 montáže vyvézt.

Ještě před startem si projíždím sektor sonarem a pokládám na vytipovanou lavici bójku.

Pro dnešek jsem se rozhodl nastražit na mé 2 pruty boilie strawberry 24 mm a na 3. prut 16 mm pop up s příchutí citrus black pepper (já chytám na 3 pruty a 2 členové teamu na zbylé 3).

Po zavezení nás čeká stavba zázemí, já budu spát v bivaku, jelikož budu hlídat pruty celý týden bez pauzy den i noc, parťáci budou spát v karavanu.

Ještě večer po 2. zavezení dostávám záběr na prut, kde je nastražené plovoucí boilie pop up, nejedná se však o bodovanou rybu, nýbrž o kapitálního cejna velkého odhadem kolem 60 cm.

Úterý

Ráno opět převážím montáže a zakrmuji. Kolem 11 hodiny se dočkávám záběru od amura o váze 7,62 kg, bohužel se zde boduje kapr a amur s váhou od 8 kg.

Po obědě dokrmuji kobrou hrstku boilie a kolem 15. hodiny dostávám záběr. Tentokrát se jedná o kapra s váhou 7,94 kg, opět bez bodů.

Večer když opět převážím mapuju si sektor znovu sonarem a vše pečlivě zaznamenávám do svého kaprařského deníku. Večer když už všichni spí, dumám nad tím, co musím změnit, aby se dostavilo více záběrů a hlavně bodované ryby.

Po asi hodině prozkoumávání záznamu skenu ze sonaru jsem si všiml maličké zajímavosti. Montáže pokládám do mírného svahu na tvrdé dno na hranici s bahnem, o 3 metry dál přesně na konci sektoru se nachází totožná lavice, a však s rovným dnem úplně bez bahna.

Rozhodl jsem se jít spát a pořád jsem přemýšlel, zda má to místo nějaký větší význam.

Středa

Ráno závažím montáže stejně jako večer. Dozvídám se, že sektor vedle nás měl v noci 2 bodované ryby. Proto jsem se rozhodl, že po obědě všechny mé pruty zavezu na hranici sektoru, na rovnou lavici s tvrdým dnem.

Abych to ještě více pozměnil, rozhodl jsem se udělat 2 návazce na ronnie rig a nastražit samotné pop up boilie s příchutí red crab a citrus black pepper. Na zbylý třetí prut nastražuji boilie red crab 24 mm. I když krmím jahodovým boiliem, rozhodl jsem se nastražit ,,masovky „.

Tuto poněkud zvláštní kombinaci jsem tedy po obědě vyvezl na nově zvolené místo. Netrvá dlouho a prut s citrusovou popkou ,,dává signál „.

Po záseku jsem přesvědčen že se jedná o velkého amura, než však stihnu vlézt do člunu a vydat se za rybou, bohužel se jí podaří zbavit háčku.

Než stihnu prut zavést mám záběr na druhý prut s koulí red crab, ryba mi však zajíždí do vázky a přes všechno snažení se jí vyprostit, o ní bohužel opět přicházím.

Když se vracím bez ryby na břeh dostávám záběr na můj poslední prut ve vodě, tentokrát se však odhodlaný vydávám na vodu a podebírám naší první bodovanou rybu – amura o váze 11,96 kg.

Rychle vše závažím zpět a dostávám několik záběrů. Bohužel plno ryb končí buďto ve vázce nebo se vyřízlo.

V pod večer mám v podběráku dalšího amura s váhou 8,25 kg.

Večer dostávám šílenou jízdu, souboj trval několik desítek minut na vodě, ryba mi zajela do několika vázek ale vždy se mi ji podařilo s pomocí kotvičky vyprostit. Když se mi rybu daří odtáhnout od vázek na volnou vodu a snažím se jí zvedat k hladině, něco rázem povoluje a ryba je v mžiku pryč…Až když přijíždím na břeh, zjišťuji že mi prasknul obratlík, naštvaný to rychle závažím zpět a dokrmuji.

Pozdě večer jdu na pokec za klukama vedle do sektoru. Když máme pěkně rozjetou debatu, ozívá se mi můj příposlech a já rychle spěchám zaseknout.

Po záseku svítím čelovkou na vodu a vidím jak si to kapr pěkně i s 6 metrovou tyčovkou míří pryč ze sektoru. Oblékám si vestu objíždím molo s dalšími pěti vlasci ve vodě a jedu rychle na vodu za rybou. Rybu se mi daří vyprostit z bóje a bezpečně navést až na podběrák.

Po odečtení saku parádních 12,4 kg. Máme již 3. bodovanou rybu.

amur

Čtvrtek

Brzy ráno mě budí záběr, jedná se však o cejna, a tak jdu zase spát. Sotva však ulehnu, dostávám jízdu. Souboj opět několik desítek minut. Když mám rybu před podběrákem, rázem něco opět povolí a kapr je pryč, ryba odhadem 16 – 17 kg.

Zase prasknul obratlík, jedna věc je, že je na sáčku napsaná nosnost 27 kg, druhá věc je realita. Rozhodl jsem se proto nosnost otestovat, k velkému překvapení obratlík vydržel 8 kg… Nebudu zde uvádět značku, ale od té doby na bižuterii nešetřím a už nikdy nebudu.

Radši si připlatím za kvalitu a vím, že rybu bezpečně zdolám.

Při zavážení utrženého prutu dostávám opět záběr, proto rychle spěchám na břeh pro prut a jedu zpátky na vodu, konečně podebírám kapra o čisté váze 10 kg.

Dalšího záběru se dočkávám až odpoledne, amur s váhou 9,24 kg. Máme již pátou bodovanou rybu, teď je na čase přepisovat.

Netrvá dlouho a děje se tak! Další amur s váhou 11,20 kg. Přepisujeme amura vážícího 8,25 kg.

Večer za námi přijde jeden z rozhodčích, a tak sedíme dlouho do noci.

Pátek

Ve 2:30 dostávám opět jízdu na popku red crab, tentokrát se snažím rybu zdolat ze břehu, byla to však velká chyba.. Kapr nám zamotal další 2 pruty, naštěstí se mi ho daří přesně ve 3:00 bezpečně podebrat. A je to! Naše nejtěžší bodovaná ryba s váhou 15,78 kg..Opět přepisujeme.

Další odezva od ryb přichází v 15:00, amur s váhou 12,40 kg. Do noci se mi daří zdolat několik amurů v rozmezí 9 – 11 kg, bohužel na přepis to nestačí a tak se držíme průběžně druzí.

Sobota

Tento den shrnu opravdu v krátkosti. Od rána až do noci se mi daří zdolat opět mnoho amurů, žádný však nepřesáhne hranici naší nejlehčí bodované ryby, takže na přepis nestačí.

Až pozdě v noci se ozývá po sérii amurů první a zároveň poslední kapr večera. Váha sice přesahuje 11 kg, opět bohužel bez přepisu.

Nezbývá již nic jiného, než zavést znova montáž, dokrmit a věřit v poslední noc.

Neděle

Od rána pomalu balíme všechny věci, týden na závodech utekl rychle jako voda.

40 minut před koncem závodu dostávám záběr od amura kolem 11 kg, opět bez přepisu…

Poslední záběr dostávám minutu před koncem závodu, ryba vypadá hodně slušně, bohužel o ni přicházím ve vázce a verdikt je tedy jasný….

Po výstřelu, který znamená konec závodu, nakládáme věci do auta a jdeme společně na vyhodnocení.

Vyhodnocení

Po týdnu tvrdé dřiny se to povedlo, i když nám po celou dobu ostatní sektory škapaly na paty, umístili jsme se na těsném druhém místě.

Závěr

Jsem rád, že jsem se mohl zúčastnit dalšího ročníku tohoto závodu. Opět mě tahle ,, rybačka “ obohatila mnoha novými zkušenostmi, které se mi třeba budou zase někdy určitě hodit.

Velké DÍK patří parťákům, pořadatelům i ostatním závodníkům za super atmosféru a doufám, že se uvidíme na dalším závodě.

Zdravím i Vás čtenáře a přeji mnoho krásných chvil u vody! Váš Michal Kocian..👋👌🙌

Fotogalerie:

2 Comments

Napište komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.