10 dní na pískovně (1. část)

Už dlouho jsem chtěl vyrazit, na déle, jak týden k vodě. Když se mi konečně naskytla příležitost, bez váhání jsem zabalil věci, zmobilizoval parťáka a vyrazil. 😅

Ovšem, této výpravě předcházeli dlouhé přípravy, aby nebylo nic podceněno. Samozřejmě jedeme klasicky na vodu, kde jsem v životě nebyl, ani nechytal.

Za normálních okolností, by jsme jeli na Labi, ale průtok byl natolik extrémní, že chytat, by se nedalo takřka nikde. Proto jsme si vybrali jednu z tamních pískoven, na které se pokusíme ulovit kapra a amura.

Vzhledem k tomu, že nejsem náročný rybář, jsem si zvolil cíl kapra 10 kg + a amura 70 cm +…😅Samozřejmě se bavíme o svazové vodě, jinak by to nešlo.

Přípravy

Je jaro, voda nemá ještě nijak vysokou teplotu, proto jsem se rozhodl jako krmení použít mix partiklu a drceného boilie, který mi v tomhle jarním období vždy fungoval ze všeho nejlépe. Dle mého názoru je důležité, krmení do chladnější vody zaboosterovat, aby bylo co nejvíce atraktivní.

Partikl si připravuji doma sám, pro tuto výpravu konkrétně z kukuřice, řepky a tygřího ořechu.

Samozřejmě jsem mohl přidat řadu dalších věcí a přísad, ale já to chtěl pouze takhle.

Boilie jsem zvolil mé oblíbené – monster crab a red crab od TB baits. Taktéž pop up nástrahy, které jsou již předem zalité v esenci a zakápnuté sladidlem NHDC. Do studené vody jsou tyto nástrahy pro mě NUMBER ONE!

Chytat se může, jak to většinou bývá pouze z odhozu.

Tomu jsem musel přizpůsobit moji sestavu, klasicky, pruty fox eos 3 lbs v 12 ft délce a navijáky okuma 8 k s kmenovým vlascem o síle 0,30 mm.

Na konce mých kmenových vlasců, jsem namotal šokové šňůry, zakončené metrem olověnky, která zabrání tomu, aby se ryba nějakým způsobem poškodila. Na ní navleču závěsku na olovo a zakončím ji rychlovýměnným obratlíkem, do kterého připnu koncový návazec.

Rozhodl jsem se pro chytání na panáčka – tygří ořech s ořezanou pop up nástrahou. Celou tuto parádu nastražím pod háček pomocí šňůrky bait floss.

Celý návazec dělám z fluorocarbonu o síle 25 lbs, aby odolal ostrým škebličkám.

Příjezd k vodě (sobota)

V 6 hodin ráno ke mě přijíždí parťák, aby jsme naložili všechny věci. Za půl hodiny máme auto naložené, můžeme tedy konečně vyrazit! Cesta bude dlouhá, celých 420 km. Po cestě to bereme ještě přes obchod, k vodě přijíždíme kolem 12 hodiny.

Po příjezdu jsme zjistili, že revír, je plný rybářů. Za půl hodiny jsme si našli místo, naproti ostrovu, vzdálenému cca 30 metrů od břehu.

Rozhodli jsme se pokrýt celý průplav, mezi ostrovem a naším břehem. Proto jsme systematicky rozmístili pruty do takového ,, vějíře „.

Když jsou konečně všechny pruty ve vodě a máme nakrmeno, přichází řada na stavbu zázemí. Bivak, lehátka, spacáky, stolečky, křesla a plno dalších věcí, bez kterých se my, pohodlní rybáři neobejdeme.

Věc, která nás po dostavění tábora překvapila, bylo to, že voda v písáku, začala dosti rychle stoupat. Do večera jsem byl nucen 4x přepíchnout vidličky, abych neměl pruty kdesi pod vodou.

Do noci záběr nepřišel a my šli s úderem půlnoci spát.

Neděle

Ráno, přesně ve 04:00 jsou všechny 4 montáže zpět na značkách. V noci opět stoupla voda a my si už nevěděli rady. Za dopoledne dostáváme 3 záběry, z toho 1 cejn, jednou nic a vyřízlej kapr…

Po obědě, kdy voda stoupla více než o 120 cm a zatopila všechny okolní břehy, jsme byli nuceni změnit revír, konkrétně jsme se přesunuli o 100 km zpět, směrem k domovu, do jiného kraje.

Po hodince cesty dorážíme na krásnou, rozlehlou pískovnu. Klasicky opět nahodit a zakrmit, tentokrát však za hranicí sta metrů. Skoro po tmě rychle stavíme lehátka a bivak, zbytek necháváme na druhý den.

Dáváme si čaj a maso k večeři. Opět, jsme se záběru za celý večer nedočkali…

Pondělí

Ráno stavíme a ladíme zbytek zázemí. Poté se bylo třeba posilnit snídaní, ať máme dosti energie.

Ryby stále nespolupracovali, a tak bylo třeba začít něco měnit. Opět krmím raketou do jakého si ,, vějíře “ a doufám, že se konečně naše dosavadní smůla prolomí.

Přichází večer, ležíme v bivaku a diskutujeme o tom, co děláme špatně, v tom se ozívá zvuk mého příposlechu. Až nevěřícně spěchám k prutům a zasekávám.

,, Je tam! „

V mžiku se oblékám do brodících kalhot a spěchám plytčinou rybě naproti. Ryba se nechává bez jakéhokoliv odporu přitáhnout až do podběráku.

Na podložce končí amur školkovské kategorie, nám to ale vůbec nevadí, důležitý první kontakt už máme, teď jen ryby udržet v krmáku a doufat v tu správnou.

amur

Úterý

Probouzíme se s ostrými slunečními paprsky. Nahazujeme až kolem 7 hodiny ranní. Na téhle vodě jak jsme později pochopili, chodí většina záběru až v pozdních odpoledních hodinách.

Doposud jsme chytali na ořezané 24 mm boilie, což se jako dobrá volba neukázalo. Proto mě napadlo zkusit mou původní myšlenku, jako na minulém revíru – ořezaná pop up nástraha s tygřím ořechem.

Odezva přichází na můj vkus až moc rychle, cirka 20 sekund po prvním hodu, zrovna když nahazuji druhý prut. Zasekávám a plný očekávání zdolávám cosi na druhé straně mého prutu.

V podběráku končí konečně kapr. Nádherný lysec, ne nijak velký, kolem 5,5 kg. Svým zbarvením však tento nedostatek naprosto vynahradil😍.

kapr lysec

Se skvělým grilovaným masem a chlazenou colou si užíváme tu skvělou podívanou, slunce zapadá za horizont a přichází noc.

kapr

V noci se záběru konečně dočkává můj skvělý parťák. Po krátkém souboji v podložce končí šupináč o 1 kg lehčí, než ryba předchozí. Máme neskutečnou radost, že se to rozhýbalo, do konce denní doby lovu však záběry utichly.

Druhá část v dalším díle……….

Čtěte také:

Buďte první kdo přidá komentář

Napište komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.