10 dní na pískovně (2. část)

kapr

..Pokračování článku z jarní výpravy na pískovně..

..Pokud jsi nečetl první část, doporučuji přečíst, navazuje na tuhle..

Středa

Budíme se velmi časně, máme totiž totálně omrzlé obličeje. Teplotní výkyvy jsou natolik extrémní, že přes den kdy je ve stínu 28°C střídá noční teplota i méně jak 2°C.

Nechce se mi vůbec ze spacáku, ale když jsem se prostě rozhodl udělat rybu za každou cenu, musím jít i přes své komfortní hranice.

Snídaně s východem slunce nemá chybu, té podívané, kdy se příroda probouzí k životu, se nedá nikdy nabažit. Hned po snídani trochu nakrmím, aby tam něco leželo.

Když je vše připravené na 100 %, jdeme s parťákem udělat oběd. Když už ho mám konečně na talíři a těším se až zaženu hlad, jak naschvál dostávám jízdu.

Zasekávám, oblékám si brodící kalhoty a jdu do vody. Po 10 minutách podebírám kulatého lysce s váhou lehce nad 7 kg.

Kapr z pískovny

Očividně změna strategie pomohla a v tom mě utvrzuje o 20 minut později další záběr. ,,Tohle vypadá už na trochu lepší rybu“. Kapr mi z cívky bere desítky metrů vlasce a míří si to jak parní lokomotiva přímo na volnou vodu. Tahle přetahovaná pokračuje dalších 25 minut, než nad rybou konečně zvítězím.

Čekal jsem o něco větší rybu, přes 10 kg však má a tím jsem si splnil jeden z vymodlených cílů výpravy. Už se nedivím kde bral tolik síly – vysoký, mohutný lysec s ocasní ploutví velkou skoro jako moje hlava. Tyhle ryby za tu dřinu prostě stojí!

Celé odpoledne je absolutní klid, jediné co nás na břehu navštívilo byl pán z rybářské stráže. Před 19. hodinou přehazuji své montáže a trochu dokrmuji. Po 22. hodině dostávám opět záběr, jedná se však o malého lysce, maximálně kolem 3,5 kg.

Kapr z pískovny

Čtvrtek

Během rána dostávám na břeh hned několik malých ryb, žádná z nich však nepřesáhla 4 kg. Nechtěl jsem si krmné místo plašit těmito prcky, a tak jsem začal krmit čistě boiliem což doufám, menší ryby vyselektuje.

Odpoledne je úmorné vedro, a tak využívám chládku ve stínu. Vychlazené pití a kousek grilovaného masa se zeleninou vždy v tomhle počasí bodne!😀

Na večer je vše připraveno na značkách, tak už nezbývá nic, jiného než čekat na signál.

15 minut po náhozu přichází opatrný záběr, ryba se nechává přitáhnout až do podběráku bez jakéhokoliv odporu. Nejedná se opět o nic velkého – amur do 60 cm.

Konec dne byl už bez kontaktu….

Pátek

První sluneční paprsky dopadající na hladinu lemují stříbrné vlnky. Ryby začínající se ukazovat za krmným místem dodávají motivaci k lepšímu výkonu. Po 14. hodině dopravuji další várku boilie do krmáku, abych ryby trochu povzbudil.

Konečně se kolem 17. hodiny ozývá zvuk mého příposlechu. Daří se mi zdolat menšího lysce kolem 4 kg a při pouštění se mi rozjíždí druhý prut.

amur z pískovny

Odhaduji, že se jedná opět o jednoho z místních nenasytných amurů. Mou domněnku potvrzuje u břehu stříbrný hřbet torpéda, konečně lepší velikosti. Podtrženo sečteno, Amur má přes 75 cm a tím pádem splněn můj druhý – poslední cíl výpravy.

Sobota

Dnes má být nejteplejší den výpravy. Jelikož je to předposlední den a čeká nás poslední večer, neponechávám nic náhodě – od brzkého rána jsem na nohách a snažím se už jen o velkou rybu, cíl chytit kapra přes 10 kg a amura 70 cm + se mi již podařil, a tak jsem si užíval ten klid a pohodu, která k tomu neodmyslitelně patří. Však myšlenka že zde plavou kapři ještě větších velikostí, mě nenechávala dlouho v klidu.

Krmení jsem připravil z ingrediencí, oblíbených velkými kapry. Tygří ořech a boilie s příchutí Monster Crab. Pod háček jsem nastražil již osvědčený tygří ořech s ořezanou popkou. Nijak jsem už nechtěl nic hrotit.

Po desáté hodině za námi přijíždí můj kamarád Honza, aby pokusil jednoho z místních kaprů. Jelikož je zde místní, předal mi velmi cenné informace, které se mi již v průběhu výpravy potvrdili.

Je vidět, že to tu dobře zná, kolem 17 hodiny dostává záběr a zdolává amura. Když vylézám z vody a chci se zout z brodících kalhot, dostávám velmi opatrný záběr. Hned po záseku je mi jasné, že je to big fish, v kterou jsem do poslední chvíle věřil.

Souboj je velmi vyrovnaný do poslední chvíle. Ryba mi nedává zadarmo ani metr vlasce. Když rybu podebírám jsem nesmírně šťastný, že se to povedlo. Dlouhý, vysoký, bachratý šupináč. Nejlepší závěr jaký jsem si mohl přát se stal skutečností.

Večer už jen ve svém křesílku pozoruji noční oblohu a vzpomínám na krásné okamžiky a chvíle, které jsme v posledních dnech prožili. Je to ale zároveň nejhorší pocit vědět, že mě už zítra čeká návrat zpět do reality.

Neděle

Už od rána panuje ta mizerná nálada posledního dne. Nahazuji už jen moje pruty, parťák se rozhodl dnes již nechytat.

Všechno sbalit, vyčistit a dát do obalů tak, aby jsme to měli nachystané na příště. Po 11. hodině stahuji oba pruty. Nakládáme auto a je čas vyrazit zase domů.

Závěr

Závěrem bych chtěl říct že se v případě neaktivity ryb vyplatí experimentovat. Můžu říct že změna strategie mi vlastně ,,zachránila výpravu“. Tahle výprava mi dala nespočetně nových zkušeností, které určitě v budoucnu využiju.

Velký DÍK patří parťákům Honzovi a Karlovi za super výpravu a pomoc při zdolávání a focení.

Zdravím všechny čtenáře.

Petrův zdar, od vody Vás zdraví Michal Kocian.

Čtěte také:

2 Comments

• Díky kámo. Bylo fajn a zrovna tu jsem zas, nachytal jsem už parádní ryby, a to je teprve začátek😎🙏💣

Napište komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.