Zpět na svazové štěrkovně – 3x 15 kg+

kapr

Zdravím milý čtenáři. V tomto článku bych rád shrnul mou pěti-denní výpravu, kterou jsem podnikl na sklonku Velikonoc. Plné břehy rybářů, až nezvykle teplé počasí a špatné povětrnostní podmínky mi nedávali zrovna dvakrát velkou naději. Každopádně jsem chtěl už konečně nahodit a tak jsem nad alternativním přesunem moc neuvažoval.

K vodě přijíždím těsně před setměním. Sotva jsem stihl všechno postavit, když začíná pršet. Když déšť pomalu ustává, nahazuju montáže a krmím raketou cca 2 kg krmení. To jsem se rozhodl pro tuto výpravu použít velmi pestré.

Boilie o Crabové příchuti jsem zalil tekutými játry a zasypal sypkými atraktory. Lososová moučka, Krevetová moučka, mleté konopí a nakonec stick mix s Red Crabovou příchutí. Tyto drobné částečky se ve vodě pomalu uvolňují a kaprům dávají jasný impuls, že se na dně nachází něco k snědku.

Takto zatraktivněnou návnadu používám hlavně na závodech, kde je důležité zaujmout a nachytat co největší množství kaprů ale i amurů. K samotné dokonalosti nastražuji pod háček vyvážené boilie s příchutí Monster Crab s kouskem plovky Černá Perla.

Nástrahu se mi osvědčilo zabalit do obalovacího těsta, které jsem si vyrobil z játrového přelivu a práškového power dipu.

První večer se nic neděje a tak ve 22:00 opírám pruty o bivak a jdu spát. Druhý den ráno nahazuju kolem šesté hodiny a dokrmuju jen pár kuliček boilie kobrou. Dopoledne se konečně ozve příposlech. Bobina přilepená až k prutu, z cívky se vytáčí metry vlasce. Rybu zdolávám asi 15 minut, než se mi ji daří dostat do podběráku. A vida! Nádherný šupináč s váhou přes 17 kg!

Před setměním dokrmuji už jen pouhé čtyři rakety krmení a čekám, co se bude dít. Ještě za šera se mi daří zdolat dva menší kapry do 8 kg. Když už se pomalu s koncem denní doby lovu chystám stáhnout pruty, dostávám solidní jízdu.

Po sléze podebírám nádherného koženáče, kterého jsem si i v rychlosti vyfotil. Rybu jsem po krátké chvíli vrátil vodě a šel spát.

Další den vstávám až s úderem sedmé. Vychutnávám si ranní kávu a pozoruji vodní hladinu klidnou jak zrcadlo. Celý den se věnuju focení a hlavně natáčení nového YouTube videa. V podvečer začíná foukat vítr a zanedlouho dostávám neskutečnou tří hodinovou sérii záběrů.

Sorta kaprů mezi šesti a deseti kilogramy mi dala opravdu zabrat. Během chvíle hned 4x double a o několik ryb jsem přišel v průběhu zdolávání druhé ryby. Rozhodl jsem se začít selektovat a tak jsem se konečně dostával na lepší velikost. Druhý den ráno toho je důkazem.

Nejdřív mi jednou pípl hlásič, myslel jsem že se jedná o vítr, nebo přejezd, ale v hned vzápětí se mi přihýbá špička a dostávám pomalou jízdu. Po asi dvaceti minutách se mi u břehu ukazuje mohutné, zlaté tělo vysokého šupináče. Opět ryba z kategorie 15 kg+.

Kapr mi udělal velikou radost, v krátkosti si s ním dělám rozlučkové video na památku a jdu ho zase pustit domů. Přes den se mi daří zdolat jen několik menších kaprů kolem šesti až sedmi kilo. Po setmění slyším, že se ryby vyhazují nad krmným místem. Bohužel se ale záběru nedočkávám a tak alespoň po stažení udic dokrmuji několika raketami, abych ryby zdržel do rána.

Těsně před šestou ráno dostávám nenápadný padáček, který se rázem mění ve zběsilou jízdu. Tmavý, pupkatý šupináč mi nedává ani metr zadarmo. Dokonce o něj málem přicházím, když se mi nedopatřením zamotal olovem do nějakého starého uvízlého vlasce na dně. Štěstí však stálo při mě a nakonec jsem si ho mohl potěžkat v náručí.

Suprové rozloučení s touhle výpravou. Opět se mi podařilo nachytat několik desítek nádherných kaprů. Z toho dokonce 3 přesáhli 15 kg hranici. Z celé výpravy najdete také video na mém YouTube kanále.

Přeji všem rybářům úspěšnou sezonu a mnoho krásných chvil nejen u vody.

Váš Michal🙂

Galerie:

šupík
koženáč
kapr
na rybách

Buďte první kdo přidá komentář

Napište komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.