Putovní pohár KMR FISCH na Adošově 2022

Putovní pohár KMR FISCH na Adošově

Sedím takhle jedno letní ráno na rybách a scroluju na Facebooku. Narážím na příspěvek který mě velmi zaujal: ,,Ve dnech 28.9.-2.10. 2022 se na soukromém revíru Adošov budou konat závody v lovu kaprů a amurů“.

Silně mě to zaujalo ale nijak jsem tomu v tu chvíli nevěnoval pozornost. O asi 14 dní později mi cinkne telefon. ,Přišla mi asi zpráva“, pomyslím si.

Koukám že mi napsal můj rybářský parťák a táže se mě jestli bych nejel na rybářské závody a přeposílá mi tu pozvánku, kterou jsem nedávno viděl. Říkám si proč ne, a tak jsme se nějak domluvili. Teď se ale musíme přesunout o pár týdnů do měsíce září.

chytání na Adošově

Příprava na závod

Je okolo 20. září a u nás se derou velké přípravy, od krmení až po návazce. Nesmíme nic zapomenout, to by nás mohlo vyřadit z tempa! Jedeme i k místní řece nasbírat plný ,,kýbl“ kamenů jako náhražku za olova. Musíme sehnat ještě na rychlo záchrannou vestu, která je pro účastníky pod 18 let při jakékoliv souvislosti s plavbou na člunu povinná. Na závěr ještě jedeme dokoupit krmení a nástrahy s dalšími doplňky.

A je to tu: ráno 28.9.2022!!! Věci jsme již nabalili včera a tak už do auta dávám moji jedinou tašku s jídlem a jedem.. Po hodině jízdy přijíždíme na místo,jelikož jsme i trochu zabloudili😅Na místě se vítáme s hlavním rozhodčím a jdeme si sednout na lavičku do hlavního tábora. Po hodině přijíždí poslední team a začíná prezentace. Celkem dorazilo 7 teamů z 8.

Tato voda není nijak velká ale k tomu se ještě dostaneme. Po hodinové prezentaci a dobrém jídle se jde losovat. Nejdřív se losuje pořadí, vytáhl jsem č.5, no tak uvidíme. Když už jsme konečně na řadě tak jdu s velkou nervozitou pro los – a je tooo 3. sektor. ,,To není špatné místo“ někdo pronesl, tak si říkám že to nějak dopadne. Když už máme veškeré informace, přesouváme se do našich sektorů.

Nejdřív se tu rozkoukáváme a zjišťujeme, že tento sektor je velmi malý, na vodě máme takový obdélník možná 60 metrů dlouhý a 15 metrů široký, to si říkám že to bude maso, protože každý team může lovit na 6 udic. No nevadí, chystám krmení, návazce a posléze pruty se stojanem.

Padl výstřel je 12:00 to znamená start závodu. Lezu do člunu a jdu vyvézt všechny udice. Na sonaru vidím, že všechny ryby v našem sektoru jsou tak na 55 metrech což znamená na konci sektoru. Neváhám a 4 prostřední udice závažím na konec sektoru.

Naše 2 krajní udice nahazujeme na nějakých 30 metrů pod hodně ostrou hranu. Dlouho se nic neděje a přichází večer, proto jdu všechny udice znovu převézt aby tam vydržely celou noc až do rána a ještě trochu přikrmuji. Jelikož se chytá nonstop, udice znovu převezu až ráno.

Kolem 00:30 přichází jeden pípanec, vzbudí mě to ale říkám si, že to jen tak píplo, jenže hned vzápětí to pípne 2x vzbudí se i kolega. Koukám přes okýnko na pruty, co se děje a v tu chvíli se můj nejvzdáleněji zavezený prut rozjel jak o závod.

Oba dva se rveme v úplné tmě a stísněném prostoru do bot jak o život. Konečně vybíhám a zasekávám rybu. Po 5 minutovém souboji ji dotahuju ke břehu a u hladiny se obětuje velké torpédo – amur!

Naštěstí ho kolega podebral na ,,první dobrou“ a končí v podložce. Rybu kontrolně vážíme jestli je bodovaná a je! Tady se boduje ryba až od 8kg, rybu sakujeme, já už prut pouze nahazuji a jdu spát. Ráno se s rybou fotíme a po převážení měla úctyhodných 10,94kg.

amur

Ještě ten stejný den cca v 1 hodinu odpoledne dostávám záběr na stejnou udici, opět amur, tentokrát 12,97kg. Ale ještě není konec dne! O 3 hodiny později přichází záběr mému parťákovi a vytahujeme nádherného šupináče o čisté váze 14kg.

Putovní pohár KMR FISCH na Adošově

Druhý den přichází další ryba a průběžné vedení

Druhý den ráno parťák zdolává další bodovanou rybu přes 11 kg a my se probojovali na průběžné 1. místo.

Bohužel, od té doby, jako by se ryby vypařily. Další noc přicházíme o bodovanou rybu, která nám zajela do vázky:(

Přes den nemáme ani pípanec a v noci jsme do konce závodu zdolali jen 2 nebodované kapry kolem 4-5kg. Dokonce jsme se propadli na průběžné 3. místo a jsme 1kg od čtvrtého. Poslední večer věnuji přípravám návazců na noc, co nejvíc pozornosti a dělám i zbytek krmení. V noci přichází jízda a my v poslední naději na bodovanou rybu vybíháme k udicím, ano bodovaná ryba to byla, ale ne naše. Sousední sektor měl kapra kolem 13 kg a při zdolávání jim ,,zajel“ až k nám.

Poslední ráno, 5 hodin do konce. Stále jsme na 3. místě ale nevím jestli to ještě utáhnem. V 10 začínáme balit věci a kolem 11:15 vidíme, že v sektoru který je o kg za námi jsou na vodě a zdolávají rybu, ovšem o většinu ryb přišli ve vázkách tak jsem čekal, že se stane i tentokrát. Bohužel pro nás podebírájí kapra o váze 8,10kg. Takhle těsně byl bodovaný!! Tím bohužel padáme na 4. příčku ale bereme to sportovně.

Už jdeme jen na vyhodnocení, přebíráme si ceny a razíme domů…

4. místo není zas taková ostuda, na to že jsme tady prvně, tak to nebylo úplně špatný, říkám parťákovi.

Takový je sport😎Už jsme přihlášení do dalšího ročníku a za 4 měsíce nás to čeká znova.. Třeba se poštěstí. Gratulace vítězům a čest poraženým.

PETRŮV ZDAR!!!! Zdraví vás opět Michal Kocian!!

Čtěte také:

Buďte první kdo přidá komentář

Napište komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.