Negativních trendů v české rybařině máme víc. Jedním z hlavních leitmotivů posledních let se ale stává omezení přístupu k vodě. Je s podivem, že jako jedna z největších zájmových skupin v ČR, si nedokážeme obhájit právo na rozumný přístup k revírům.
Když ale vidím, že minimálně půlka z nás by nejraději chytala rovnou z kufru auta, tak se vlastně nedivím ničemu. Holým faktem ale je, že možnosti příjezdu a parkování u vody je čím dál tím méně.
Zároveň s tím se ale zvyšuje objem rybářského vybavení, které je nutné na břeh dostat. Už jen obyčejné rybářské křeslo je dnes tak sofistikované, že váží X kilo. Přičteme-li k tomu pruty, stojany, krmení, bivaky, lehátka a další kilogramy vybavení, vypadá to jako stěhování průměrné domácnosti.
Dotáhnout tenhle ansámbl třeba půl kilometru do horoucích pekel jde dost blbě, vím o čem mluvím. Co pomůže? Fajn je třeba zotročení mých dvou synátorů. Ti toho už docela dost poberou.
Když ale jedu sám, nebo nechci poslouchat řeči a čekat až se s tím dovlečou k vodě, tak je rozhodně lepší vozík.
Chlápek s trakařem jako symbol českých vod
Na našich vodách přibývá zákazů vjezdu a možnosti parkování. Ne zdaleka všude. Platí ale přímá úměra – čím vytíženější revír, tím spíše zde k něčemu takovému dojde. Majitelé okolních nemovitostí pochopitelně pro zvýšený provoz našich aut pochopení nemají.
U řek zase stále rostou nové cyklostezky, které ve většině případů znamenají zákaz vjezdu na dlouhé břehové úseky. Jedinou možností je pro rybáře tedy věci z auta dopravit po svých.
Vzhledem k objemu a váze rybářské bagáže se u nás docela dobře rozšiřují právě rybářské vozíky.
Rybářský vozík není nic jiného než modernější varianta trakaře, v menších velikostech rudlíku. Oproti klasickým prostředkům tohoto typu se odlišují víceméně jen přírodní barvou a kolečkem více vhodným do terénu.
Vozíky snadno složíte do auta, na místě sestavíte a hned můžete nakládat a vyrazit k vodě. Typů je na trhu velké množství. Některé jsou menší, jiné zase velké k odvezení opravdu velkého množství zavazadel. Některé jsou dokonce poháněny elektromotorem.
Reklama: Tipy na menší vozíky pro kratší vycházky nebo pro menší objem zavazadel:
Spro Strategy CMT Barrow – vozík do dobrodružnějších lokalit
CMT vozík lze složit do extrémně kompaktní velikosti.
Je užší než je ostatní vozíky. Nevejde se na něj tolik věcí ale snáze se tak s ním manipuluje na stísněných březích a spíš než na tahání nákladu po cestě se hodí do míst, kde musíte skrz les, kořeny a džungli. Prostě vozík pro milovníky nepříliš rybářsky navštěvovaných míst.
Délku lze nastavit dle Vašeho nákladu. Vozík má sklopnou přední i zadní desku pro extra podporu, a odnímatelnou tašku. Ve slevě jsou aktuálně dva poslední kusy u Páryse za 3815 Kč.
Rozměr | 130x53x63 cm |
Nash Trax Metro MK2
Nash Trax Metro MK2 je dobrá alternativní volba pro mobilní rybáře a jedince, kteří se vydávají k vodě na kratší dobu. Poskytuje menší rozměry pro snadnější přenositelnost a úložný prostor. Bez námahy pojme lehátko a vybavení pro kratší výpravu a umožní vám vše dopravit přesně tam, kam je to třeba.
- Robustní ocelový rám s možností uchycení popruhů a gumových prvků
- Přední panel s klipem, který lze nastavit a na který lze připevnit různé tašky
- Modulární rám umožňuje upevnění tří tašek pod úložným prostorem
- Velká taška s kovovým rámem a voděodolným materiálem pro uložení oblečení a objemných předmětů
- Dvě menší tašky s kovovým rámem vedle kola pro uložení menších věcí a návnad, s bočními stěnami z umyvatelného a voděodolného materiálu
- Zipy na bočních stranách tašek umožňují snadný přístup k uloženým věcem pod vozíkem
- Odjímatelné kolečko s pojistným kolíkem
- Skloněné zadní nohy s širokými patkami pro větší stabilitu
- Nastavitelná výška nohou
- Ergonomicky tvarované rukojeti s dobrou přilnavostí
Rozměry:
- Úložný prostor: 80cm x 50cm (roztažený až 102cm x 50cm)
- Velká taška na spodní straně: 31cm x 43cm x 24cm
- Dvě menší tašky: 31cm x 12cm x 24cm
Váha: 14.5kg
Podívat se znovu na tipy na rybářské vozíky
Čtěte také:
Buďte první kdo přidá komentář